Tag Archives: attacks on media

Ukraine | The Kiev regime is preparing an offensive against opposition TV channels

On June 22 in Ukraine, TV channel 112 disappeared from the air for several hours.

This happened after the call of the People’s Front MP Sergei Vysotsky to “destroy” TV channels with “Russian roots.” The “Popular Front” is a ultra-nationalist group advocating the suppression of all political opponents of the Kiev regime by force. Like all Ukrainian nationalists, they consider any opposition activity as a sign of sympathy for Russia.

Ukraine | Kiev regime accuses the journalist of treason

On Tuesday, May 15, the Security Service of Ukraine conducted searches in the office of RIA Novosti Ukraina, in the apartments of the RIA Novosti Ukraina correspondent Lyudmila Lysenko, and the head of the representative office of RIA Novosti Ukraine Andrei Borodin. Lyudmila and Andrei were also summoned for questioning to the SBU. In the evening, Borodin said that he had not been detained or charged.

Ukraine | Ukraine’s media are threaten again

On February 8, in Kiev, employees of the military prosecutor’s office, police and state agency for the search and management of assets seized the premises in the Gulliver office center, where the media holding ‘Vesti’ was located. “Vesti” has a newspaper and radio emission, which adheres to a moderate opposition line.
Around 6:00 several dozens of power services employees in masks broke into the editorial offices. Having seized control over them, they refused to let the employees of the holding company at working place, as well as the company’s lawyers.
The operation was conducted by the investigator of the military prosecutor Vitaly Opanasenko and the lawyer of the ASMA Andrei Potemkin. Following power services employees, representatives of a private security firm entered the premises and blocked access to the premises. They claim to represent a new tenant of the area.
Before this law-enforcers for some time carried out from the editorial office of “Vesti” certain things.
During the blockade of ‘Vesti’ editorial office in the office center tear gas was used against journalists.
Before the current attack, the power services employees had already rehearsed. On February 3, employees of the National Agency for the search and management of assets visited the office of Vesti Media Holding. However, they came on a Sunday, when the entire office center was closed. After their visit ‘Vesti’ announced preparations for the forcible seizure of its office.

Record number of journalists jailed as Turkey, China, Egypt pay scant price for repression

For the second year in a row, the number of journalists imprisoned for their work hit a historical high, as the U.S. and other Western powers failed to pressure the world’s worst jailers–Turkey, China, and Egypt–into improving the bleak climate for press freedom. A CPJ special report by Elana Beiser

Ukraine | Nazis attack opposition media

Nazi gangs regularly suppress freedom of speech in Ukraine. On December 3 in Kiev, people in camouflage uniforms gathered around the building of the opposition NewsOne TV channel, they are members of various right-wing radical organizations. In particular, there are activists of the Nazi organization “National Corps”. They started blockading the TV channel. Radicals laid the building of the canal on Polevaya Street, 21 with bags of sand and surrounded by barbed wire.
Police also presents near the building, but it does not interfere with the Nazis. The film crews of the TV channel are blocked in the parking lot, journalists can neither enter or leave. The guests’ visits to live broadcasts have been canceled. The Nazis threaten to set fire to the building and create noise interference, which hinders the connection of the blocked employees of the TV channel. According to available information about 200 people are blocked in the building. Around 17.00, one of the television channel staff became ill, but the Nazis did not let in the ambulance workers.
Earlier, a resonant show took place on the NewsOne channel, where the owner of the channel Yevgeny Murayev called the so-called “revolution of dignity”, which took place in 2014 in Kiev, a coup d’état. After that, some politicians made statements about the need to put pressure on the channel until its closure. It seems that Nazis fulfill their wishes.